Takaful IKHLAS Pecat Khidmat Ejen Tipu Pelanggan
Takaful Ikhlas Berhad (Takaful IKHLAS) tidak akan berkompromi dengan
mana-mana ejennya yang mempunyai masalah disiplin ketika menjual produk
insurans syarikat. Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Ab Latiff
Abu Bakar, berkata pihaknya akan terus menamatkan perkhidmatan ejen jika
mereka didapati melanggar undang-undang yang ditetapkan syarikat.
Ubah persepsi negatif
"Ini berikutan masyarakat mempunyai satu persepsi negatif terhadap produk insurans. Adalah menjadi tanggungjawab kita mengubah persepsi masyarakat. Insurans bukanlah produk yang menipu pelanggan. "Kita memantau dengan teliti setiap ejen bagi memastikan mereka memberi perkhidmatan terbaik kepada pelanggan," katanya pada sidang media ketika membuat lawatan ke Balai Berita Bangsar, di sini, semalam.
Yang turut hadir, Ketua Pegawai Eksekutif The New Straits Times Press (M) Bhd, Datuk Mohammad Azlan Abdullah; Pengarang Kumpulan Harian Metro, Datuk Mustapa Omar; Timbalan Pengarang Kumpulan BH, Datuk Badrulhisham Othman dan Ketua Pegawai Komersial (Keluarga) Takaful IKHLAS, Wan Rosli Shaharuddin Wan Yaacob. Ab Latiff berkata, pihaknya turut membuat pelaburan yang tinggi dalam penggunaan teknologi di syarikat bagi kemudahan pelanggan.
"Banyak insentif diberikan bagi menggalakkan pelanggan menghantar borang menerusi laman sesawang (e-penyerahan) berbanding secara manual," katanya
Ubah persepsi negatif
"Ini berikutan masyarakat mempunyai satu persepsi negatif terhadap produk insurans. Adalah menjadi tanggungjawab kita mengubah persepsi masyarakat. Insurans bukanlah produk yang menipu pelanggan. "Kita memantau dengan teliti setiap ejen bagi memastikan mereka memberi perkhidmatan terbaik kepada pelanggan," katanya pada sidang media ketika membuat lawatan ke Balai Berita Bangsar, di sini, semalam.
Yang turut hadir, Ketua Pegawai Eksekutif The New Straits Times Press (M) Bhd, Datuk Mohammad Azlan Abdullah; Pengarang Kumpulan Harian Metro, Datuk Mustapa Omar; Timbalan Pengarang Kumpulan BH, Datuk Badrulhisham Othman dan Ketua Pegawai Komersial (Keluarga) Takaful IKHLAS, Wan Rosli Shaharuddin Wan Yaacob. Ab Latiff berkata, pihaknya turut membuat pelaburan yang tinggi dalam penggunaan teknologi di syarikat bagi kemudahan pelanggan.
"Banyak insentif diberikan bagi menggalakkan pelanggan menghantar borang menerusi laman sesawang (e-penyerahan) berbanding secara manual," katanya