Pelan IkhlasLink Secure Takaful

Produk apakah ini?

Ia adalah Pelan Takaful Berkaitan Pelaburan (ILP) di mana Sumbangan Takaful adalah berkala yang menawarkan perlindungan sekiranya berlaku Kematian atau Keilatan Kekal dan menyeluruh (TPD) ke atas Orang Yang Dilindungi. Orang Yang Dilindungi mempunyai pilihan untuk melabur di dalam tiga (3) jenis dana iaitu Dana Growth, Dana Balanced dan Dana Fixed Income.

Tiada Sumbangan Takaful tambahan yang diperlukan sekiranya Orang Yang Dilindungi memilih untuk menyertakan sebarang rider-rider pilihan ke atas Sijil Takaful asas. Hal ini kerana, caj risiko daripada riderrider tersebut akan ditolak daripada nilai unit daripada Sijil Takaful asas. Orang Yang Dilindungi boleh memilih untuk menyertakan rider-rider pilihan tersebut pada masa Sumbangan Takaful perlu dibayar yang
berikut.



Apakah perlindungan/manfaat yang ditawarkan?

1) Kematian atau Keilatan Kekal dan Menyeluruh (TPD) Semulajadi
2) Kematian atau TPD Akibat Kemalangan
3) Manfaat Matang
4) Pilihan Tambah Nilai
5) Pengeluaran Tunai Separa

Manfaat Tambahan

Pelan IkhlasLink Secure Takaful boleh disertakan dengan Manfaat Tambahan berikut;


Mediplan Secure



Dapatkan Quotation Medical Card Dari Kami Secara Percuma
Anda Akan Diberikan Sekurang-kurangnya 5 Cadangan Pelan Medical Card Secara Percuma Melalui Email

Manfaat Dari Medical Card

Ganjaran Jika Tiada Tuntutan

Sekiranya tiada tuntutan dibayar di bawah Sijil Takaful Tambahan ini untuk tempoh berterusan selama kitaran tiga (3) tahun, kelayakan Bilik Hospital & Makanan akan dinaikkan untuk kitaran tiga (3) tahun berikut sebanyak 10% daripada jumlah asal kelayakan Bilik Hospital & Makanan. Peningkatan dalam kelayakan Bilik Hospital & Makanan akan berterusan setiap kitaran tiga (3) tahun, tertakluk kepada peningkatan Bilik Hospital & Makanan tersebut tidak melebihi seratus lima puluh peratus (150%) daripada jumlah asal dan tiada tuntutan dibuat dalam tempoh masa kitaran tiga (3) tahun yang lepasdan sebelum kelayakan Bilik Hospital & Makanan ditambahkan.

Menaik Taraf Kelayakan Bilik Hospital & Makanan

Jika Orang Yang Dilindungi dimasukkan ke hospital pada kadar Bilik Hospital & Makanan yang lebih tinggi daripada manfaat yang layak, Orang Yang Dilindungi hanya akan menanggung bayaran kos Bilik Hospital & Makanan yang selebihnya.

Bayaran Bersama

Bayaran Bersama adalah bayaran yang perlu dibayar oleh Peserta Takaful sekiranya amaun tuntutan pada tahun Sijil telah melebihi 10% daripada Had Seumur Hidup Kesuluruhan, tertakluk kepada had maksimum sebanyak RM3,000 bagi setiap hilang upaya. Terdapat dua (2) jenis Bayaran Bersama yang perlu ditanggung oleh Peserta Takaful untuk Manfaat Layak yang berikutnya seperti yang dinyatakan di dalam Jadual Manfaat:

Jika Tuntutan R&b Dibawah Paras?


Manfaat Pilihan Kad Perubatan


Dapatkan Quotation Medical Card Dari Kami Secara Percuma
Anda Akan Diberikan Sekurang-kurangnya 5 Cadangan Pelan Medical Card Secara Percuma Melalui Email

Catatan popular daripada blog ini

506,000 Orang Rakyat Malaysia Menganggur Pada Februari 2016

Dia