Keperluan Medical Card Kepada Pejawat Awam

Kesihatan merupakan aspek kehidupan yang amat penting dan satu-satunya aset yang tidak ternilai harganya. Seiring dengan kemajuan yang telah dicapai, pelbagai kaedah moden telah diperkenalkan untuk merawat pelbagai penyakit.
Sebagai Penjawat Awam, anda layak menerima rawatan komprehensif di hospital kerajaan dengan mudah tanpa bayaran. Tetapi, bilangan doktor pakar yang terhad di hospital kerajaan ada kalanya menyebabkan pesakit terpaksa menunggu giliran yang agak lama, manakala di hospital swasta, walaupun menyediakan rawatan yang pantas, kos rawatannya agak tinggi dan perlu ditanggung sendiri. Kos ini di luar kemampuan kebanyakan Penjawat Awam.


Majoriti Penjawat Awam rasa selesa apabila mereka dijanjikan manfaat perubatan di hospital kerajaan. Tapi ramai yang tak tahu di sebalik kemudahan perubatan untuk pekerja dan pesara sektor awam ini ada had dan batasnya.
Tahukah anda terdapat lebih daripada 1.4 juta penjawat awam di negara kita? Bilangan penjawat awam di Malaysia tak akan berkurangan malah semakin bertambah dari tahun ke tahun.
Dalam 1.4 juta tu, berapa puluh ribu pula yang sama jawatan dengan anda dan berapa puluh ribu lagi yang mempunyai jawatan lebih tinggi daripada anda? Apakah keistimewaan anda untuk menjamin tuntutan untuk kos perubatan akan dilayan dalam tempoh yang singkat oleh JPA?
Kalau kes untuk tahun-tahun dulu, mungkin ya. Tak ada masalah nak buat tuntutan dan JPA boleh pulangkan semula kos perubatan anda dalam masa kurang daripada 3 bulan. Sekarang? Belum tentu lagi sebab terlalu banyak tuntutan.
Medical Card menjadi keperluan bagi Penjawat Awam bagi mendapat rawatan pakar dengan serta-merta di hospital pakar swasta dengan kadar sumbangan yang mampu.
Apakah anda yang mampu untuk mengeluarkan RM150 sebulan untuk memiliki plan Medical Card ingin berebut dengan warga emas dan golongan kurang mampu untuk mendapatkan rawatan doktor di Hospital Kerajaan?
Nak dapatkan Quotation Medical Card? Kami sediakan beberapa Pelan Medical Card Pilihan Isi Borang Online di www.mediplan-takaful.blogspot.my
Untuk Update Terkini dan Promosi Produk;
 "LIKE" www.fb.com/ikhlas2u
 "LIKE" www.fb.com/IkhlasMediplan
Instagram/YouTube/Twitter : ikhlas2u
☂ Google + Channel : Takaful Ikhlas
Telegram Channel : https://telegram.me/TakafulIKHLAS
Untuk sebarang Pertanyaan;
PM www.fb.com/messages/ikhlas2u
018 - 468 2030 (WhatsApp/Telegram/SMS sahaja)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

506,000 Orang Rakyat Malaysia Menganggur Pada Februari 2016

Dia

Pelan IkhlasLink Secure Takaful